English

Konkurrenca për postet e larta të shtetit

Nga Artan Fuga Në muajt e fundit ka një rritje të ndjeshmërive politike lidhur me mënyrën e caktimit dhe emërimit të kandidatëve në postet e larta që drejtojnë ose përbëjnë institucione kushtetuese. Këto poste, që supozohen se janë apo do të jenë së shpejti vakante, kanë tërhequr vëmendjen e partive politike të ndryshme, sepse kuptohet që ato, nëpërmjet caktimit atje të individëve të afërt me ta, kërkojnë të rrisin influencën e tyre në majat e administratës shtetërore apo të vetë shtetit. Kanë tërhequr edhe vëmendjen e individëve që mendohet se janë kandidatë për këto vende vakante. Po kështu edhe të mediave. Publiku i gjerë është paksa indiferent, jo vetëm se atë nuk e intereson drejtpërdrejt politika, por edhe për ndonjë arsye tjetër thelbësore që do ta trajtojmë më poshtë shkarazi.

Problemi ka hyrë në rend të ditës edhe kur jo gjithmonë ka ardhur koha të diskutohet për emra. Në marrëdhëniet mes Partisë Demokratike dhe Partisë Socialiste vend zë edhe debati për të gjetur një mundësi për të gjetur vija kompromisi dhe reformash edhe në kuadrin e procedurave për të zgjedhur në postet e larta kandidatët që duhen: anëtarë gjykatash, avokat i popullit, anëtarë bordesh, guvernatorë banke, si edhe më në fund kur të vijë radha, për postin e Presidentit të Republikës.

Ka pasur disa përvoja zgjedhjesh të tyre, sipas normave kushtetuese, sipas kompromiseve politike, sipas marrëveshjeve për të ndarë zonat e influencës, sipas mirëkuptimeve të heshtura, sipas raportit të votave ose edhe trafikut të tyre etj.

Edhe sot debatohet për mënyrën sesi do të zgjidhen ata. Partia që ka shumicën në Kuvend sigurisht që kërkon të zgjidhen me votë sipas normës kushtetuese, kurse pakica opozitare, nënkuptohet dhe vetëkuptohet, që kërkon rrugën e kompromisit, të unanimitetit, ose që për shembull posti i Presidentit të Republikës të kapet nga kandidati që merr shumicë të cilësuar votash, pra edhe votat e saj.

Përtej këtij debati, përtej aspektit procedurial që te ne zë akoma “pjesën e luanit” në debatet politiko-mediatike, harrohet ana e përmbajtjes.

Çfarë dua të them me këtë? Individët që duan të kapin postet e larta qeveritare, shtetërore, financiare, nëpërmjet procedurave kuvendore, pra, përveç kryetarëve të bashkive dhe kryetarit të qeverisë, emërohen pa iu dashur që të dalin para publikut për të debatuar me rivalët e tyre ose kandidaturat e tjera konkurrente. Nuk është fjala të paraqesin me letra veten e tyre në komisionet parlamentare. Ideja është që kandidaturat konkurrente të dalin para deputetëve, publikut, mediave, për të paraqitur vizionet e tyre për detyrën që duhet dhe duan të marrin përsipër.

Sa vjet dhe sa herë radhazi janë bërë që, ta zëmë Presidenti i Republikës, zgjidhet pa thënë asnjë fjalë publikisht në konkurrencë me kandidatët e tjerë, para Kuvendit, para mediave, para publikut të gjerë, për platformën e tij personale për reformimin e postit të parë të shtetit? Po kështu kandidatët për avokatë të popullit, kandidatët për guvernator të bankës, për gjyqtarë, për kryetar të kontrollit të lartë të shtetit, për anëtar bordesh institucionesh kushtetuese etj.

Një konspiracion i tërë.

Nuk është frymë demokratike kur kandidatët votohen pa debatuar me njëri-tjetrin si konkurrentë. Kur mendojmë se Hilari Klinton dhe presidenti Obama debatuan fort me njëri-tjetrin para opinionit të Partisë Demokrate dhe elektoratit të saj, gjithë shoqërisë... Në Francë sapo përfunduan primaret socialiste, ku gjashtë kandidatë të Partisë Socialiste pretendentë për të qenë kandidat për postin e Presidentit të Republikës debatuan për javë të tëra para medias dhe opinionit të gjerë shoqëror se kush do të ishte më i përshtatshmi.

Nuk mbaron demokratizimi te debati për procedurat parlamentare për të zgjedhur kandidatët që dëshirojnë të zënë poste të larta shtetërore. Nuk mjafton kjo aspak. Duhet ata të konkurrojnë nëpërmjet debatit të hapur, të rreptë, të ashpër, por etik, demokratik, në Kuvend, para medias, para gazetarëve që t’i mbysin me pyetje, para publikut të gjerë. Përndryshe, ky i fundit do të bëhet i huaj ndaj procedurave dhe kandidatëve të përzgjedhur.

Po të perifrazoj një frazë që përdoret në tregtinë transparente dhe të ndershme: Na duhen kandidatë me provë! Si na thotë tregtari kur na fton të blejmë një frutë që nuk duket si e ka zemrën brenda..., sa i pjekur është...

Disa çështje gjithmonë janë të debatueshme mes kandidatëve: Përse e dëshiron atë post? Përse mendon se je i aftë për atë post më shumë se të tjerët, rivalët e tu? A mendon se posti që synon është formuluar drejt juridikisht? Si mendon ta reformosh dhe ta përdorësh për të mirën publike?

Pa u përgjigjur për këto pyetje në hollësi, pa debatuar me rivalët e vet publikisht mbi këto çështje, ne do të kemi kandidatë që do të zgjidhen me këtë apo atë procedurë parlamentare, por kjo është vetëm njëra anë e çështjes. Nuk do të kemi si publik kontratë morale me kandidatët. Nuk do të dimë se çfarë presin ata prej postit dhe posti prej tyre. Nuk do të dimë se çfarë synojnë dhe ku duhet të mbërrijnë në ambiciet e tyre personale politike.

Kapja e posteve të larta duhet të shndërrohet përtej një çështjeje procedurale, në një çështje demokracie, transparence, desha të them konkurrence të ndershme personale para publikut dhe mediave. Gazeta "Mapo"

KOMENTE
  • livalu Ligor Luarasi12:20 - 30 Tetor 2011
    NA DUHET ME I AFTI DHE ME I DREJTI. Autori i ketij shkrimi zbarth nje nga semundjet e demokracise shqiptare:MUNGESEN E KONKURENCES PARA POPULLIT PER NJE POST.Si thote ai,na duhen kandidate me prove.Kaq e vertete eshte kjo kritike sa autori duket ka frike te dale me emrin e tij,te jete trasparent ne kete pike.Kjo eshte gangrena tjeter e shqiptareve,ata rojne me frike ndaj politikes,tjeter pune sa eshte perqindja e tyre. Amerika eshte modeli per trasparencen e konkurenteve ne popull,para se dikush te ulet ne nje kolltuk. Tirana dhe pas saj gjithe Shqiperia kete element politik te semure e trashegon qe nga komunizmiyne fanatik alla-shqiptaro-monist.Asnjehere populli yne s'ka pare hapur,cilter,me trasparence te debatojne konkurentet politikane per te kuptuar populli,kush di me shume,kush eshte me i afte,me i ndershem,me i edukuar,kush eshte ai qe mbi gjithecka kerkon drejtesi,duke mbytur EGON personalo-partijake,familjare, per hir te begatise te c'do shqiptari dhe jo per disa,sikunder e kemi tani. Ndaj tema ka vertet shume vlera te medha per ate qe alurine politikanet tane me fjale,se duam te hyjme ne Evrope,ndersa me vepra te kuitojne dy kendeze qe kane ngritur pendet e kokes dhe te trupit gati per tu kerleshur. Pa nxjere ne krye te c'do froni,me te AFTIN,midis me te afteve,duke mos u nisur nga ideja e kalbur: e kemi o jo me renje komuniste, Shqiperia do vazhdoje varferimin e saj sepse ndoth ajo qe po shohim 65 vite:Bej e prish o dervish.Eshte fakt qe shume shqiptare te afte,me kapacitet intelektual,japin mencurine tyre neper bote,sepse politika jone i deboi pa ju thene qerojuni.Por duke i mbajtur ne buze te egzistences per te jetuar,plus rendimit psikologjik te tyre,te familjeve te tyre, me metodat moniste nen rogos. Pasjat dihen,sot Shqiperia per postet e larta eshte vetem per disa,le te jete edhe i pa afte,mjafton te pohoje gjithemon peqe-lepe shefit te tij.Shtetet e zhvilluara nuk e bejne kot konkurencen e hapur para popullit,ata e dijne qe nje "bari i afte",udheheq "kopene" e tij,shendoshe per te jetuar te gjitha"delet" njesoj ne rrugen e tyre te "kullotes".Ky fakt sjell harmoni,largon frikrat ne popull,ne kasten e politikaneve,e ben Shqiperine ta desheroje edhe Evropa ne gjirin e saj. Kur mendon qe Z. Sarkozi,eshte bere pishman qe pranuan Greqine ne BE,sa dhe si na duhet te punojme ne shqipot per te aritur nivelin e Greqise qe te kemi kurajon te trokasim ne porten e BE-pian,pa mashtruar ne shifra per standartet si mashtroi Greqia?. Mbi gjithecka ne shqiptareve na u dashka te ndryshojme edukaten tone,sepse tani po kuptojme sa poshte jemi ne komunikim jo vetem si shqiptare te zakonte,por edhe atje ne Parlament me ato c'kemi pare, na rendohet shpirti kur shohim si e qysh,kerleshen apo ofendohen ata qe na drejtojne.Pse? sepse orgjentisht duhet te ndryshojne EDUKATEN.