English

Parimet e Ayurved, shkenca e jetës

Ayurveda është një shërimi holistik shkencë e cila përbëhet nga dy fjalë, Ayu dhe Veda.
Ayu do të thotë jetë dhe Veda do të thotë njohuri ose shkencë. Pra kuptimi literal i fjalës Ayurveda është shkenca e jetës. Ayurveda është një shkencë që ka të bëjë jo vetëm me trajtimin e disa sëmundjeve, por është një mënyrë e plotë e jetës.
Ayurveda synon marrjen e një shoqërie të lumtur, të shëndetshme dhe të qetë. Dy qëllimet më të rëndësishme të Ayurveda janë:
+ Për të ruajtur shëndetin e njerëzve të shëndetshëm
+ Për të kuruar sëmundjet e njerëzve të sëmurë

Një person është parë në Ayurveda si një individ unik i përbërë nga pesë elemente kryesore.
Këto elemente janë eter (hapësirë), ajri, zjarri, uji dhe toka.
Ashtu si në natyrë, edhe ne i kemi këto pesë elemente. Kur ndonjë nga këto elemente janë të pabalancuar në mjedis, ata do të kthehet në një ndikim mbi ne. Ushqimet që ne hamë dhe moti janë vetëm dy shembuj të ndikimit të këtyre elementeve. Ndërsa ne jemi një përzierje e këtyre pesë elemente kryesore, elemente të caktuar janë parë të kenë aftësinë për të kombinuar për të krijuar funksione të ndryshme fiziologjike.
Elementet e kombinuar me hapësirën dhe ajrin në dominence për të formuar atë që është e njohur në Ayurveda si dosha Vata. Vata qeveris parimin e lëvizjes dhe për këtë arsye mund të shihet si fuqi e cila drejton impulset nervore, qarkullimin, frymëmarrjen dhe eleminimin etj,

Elementet me zjarr dhe ujë në dominence kombinohen për të formuar Dosha Pitta. Dosha Pitta është përgjegjës për procesin e transformimit apo metabolizmin. Transformimi i ushqimeve në ushqyesit që trupat tona mund të asimilojnë është një shembull i një funksioni Pitta. Pitta është gjithashtu përgjegjës për metabolizmin në sistemet e organeve dhe indeve si dhe metabolizmit qelizor.
Së fundi, ata janë kryesisht elementet e ujit dhe tokës të cilat kombinohen për të formuar Dosha Kapha.
Kapha është përgjegjës për rritjen. Ajo gjithashtu ofron mbrojtje, për shembull, në formën e lëngjeve cerebrale-kurrizore, e cila mbron trurin dhe shtyllën kurrizore. Rreshtim mucousal i stomakut është një tjetër shembull i funksionit të Kapha dosha që mbron indet.


Ne jemi bërë të gjitha nga përmasa unike të Vata, Pitta dhe Kapha. Këto raporte të doshas ndryshojnë në çdo individ dhe për shkak të kësaj Ayurveda sheh çdo person si një përzierje e veçantë që llogaritë për diversitetin tonë.
Ayurveda na jep një model për të parë në çdo individ si një grim të veçantë të tre doshas dhe duke hartuar protokollet e trajtimit që në mënyrë specifike të adresuar një sfidat persona shëndetësore. Kur ndonjë nga doshas bëhet akumuluar, Ayurveda do të sugjerojë jetese specifike dhe udhëzime ushqyese për të ndihmuar individin në uljen e Dosha që ka bërë e tepërt. Gjithashtu ilaçe bimor do të sugjeruar, për të kuruar çekuilibër dhe sëmundje.
Kuptimi i këtij parimi kryesor i Ayurveda, ai na ofron një shpjegim se pse një person i përgjigjet ndryshe për një trajtim apo dietë sesa një tjetër dhe pse personat me sëmundje të njëjtë mund të kërkojë ende trajtime të ndryshme dhe medikamente.


Parime të tjera të rëndësishme themelore të Ayurveda cilat janë përmendur shkurtimisht këtu janë:
Dhatus - Këto janë indet themelore të cilat mbajnë dhe ushqejnë trupin. Ata janë shtatë në numër dmth-Rasa (chyle), raktha (gjakut), mamsa (muskujt), Meda (ind yndyror), asthi (kockave), majja (palca) dhe sukla (indeve reprodutive). Shuma e duhur të çdo dhatu dhe funksionin e tyre të ekuilibruar është shumë e rëndësishme për shëndetin e mirë.
Mala - Këto janë materialet e mbeturinave të prodhuara si rezultat i aktiviteteve të ndryshme metabolike në trup. Ata janë kryesisht urinë, feaces, etj djersën eliminimi i duhur i Malas është po aq e rëndësishme për shëndet të mirë. Akumulimi i Malas shkakton sëmundje të shumta në trup.
Srotas - Këto janë lloje të ndryshme të kanaleve të cilat janë përgjegjëse për transportin e dhatus, ushqimit, Malas dhe doshas. Funksionimin e duhur të srotas është i nevojshëm për transportimin e materialeve të ndryshme për vendin e kërkesat e tyre. Bllokimi i srotas shkakton shumë sëmundje.
Agni - Këto janë lloje të ndryshme të enzimeve përgjegjëse për tretje dhe transformuar një material në një tjetër.
Të gjithë këta faktorë duhet të funksionojnë në një ekuilibër të duhur për një shëndet të mirë. Ato janë të ndërlidhura dhe janë drejtpërdrejt apo tërthorazi përgjegjës për ruajtjen e ekuilibrit të tridoshas.

Bilanci dhe Harmonia e Tre doshas
Kur tre doshas janë të harmonizuara mirë dhe funksionojnë në një mënyrë të ekuilibruar, kjo rezulton në ushqim të mirë dhe mirëqenien e individit. Por kur ka çekuilibër ose mosmarrëveshje brenda apo mes tyre, ajo do të rezultojë në çekuilibër thelbësor, duke çuar në lloje të ndryshme të sëmundjeve.
Koncepti Ayurvedic për shëndetin fizik sjell këto tre doshas dhe qëllimi i saj kryesor është për të ndihmuar në ruajtjen e tyre në një shtet të balancuar dhe për të parandaluar kështu teorinë e sëmundjeve.

Cilësitë e tre doshas
Të tre doshas posedojnë cilësitë dhe rritja e tyre apo ulje në sistem varet nga cilësitë e ngjashme ose antagoniste.

Vata është: të thatë, të ftohtë, drita, celular, i qartë, i përafërt, delikate
Pitta është: pak vaj, i nxehtë, intensiv, drit, lëngu, mban erë.
Kapha është: vaj, të ftohtë, të rënda, të qëndrueshme, Viscid, të qetë, e butë

Dy Vata dhe Pitta janë të lehta dhe vetëm Kapha është e rëndë.
Dy Vata dhe Kapha janë të ftohtë dhe të Pitta vetëm është i nxehtë.
Dy Pitta dhe Kapha janë me lagështi dhe vaj dhe Vata është vetëm e thatë.

Çdo gjë e thatë pothuajse gjithmonë rrit Vata, Pitta rritet nga e nxehta dhe çdo gjë e rëndë, Kapha.
Oriz i fryrë është i thatë, i lehtë i ftohtë dhe i ashpër pra ka të ngjarë të rritet Vata në overindulger.
Vaj mustardë është me vaj, nxehtë, intensive, fluide, të fortë-nuhatje dhe të lëngshme dhe rritjet Pitta në të konsumatorit.

Të gjitha elementët të shprehura përmes Vata, Pitta dhe Kapha, janë thelbësore për jetën, duke punuar së bashku për të krijuar shëndetin ose prodhojnë sëmundje.

KOMENTE