Warning: file_get_contents(): SSL operation failed with code 1. OpenSSL Error messages: error:1416F086:SSL routines:tls_process_server_certificate:certificate verify failed in /var/www/vhosts/lajme.gen.al/httpdocs/v2/site/controllers/genel.php on line 1153

Warning: file_get_contents(): Failed to enable crypto in /var/www/vhosts/lajme.gen.al/httpdocs/v2/site/controllers/genel.php on line 1153

Warning: file_get_contents(https://www.njoftime.net/service/xml-last-ads/): failed to open stream: operation failed in /var/www/vhosts/lajme.gen.al/httpdocs/v2/site/controllers/genel.php on line 1153
Drejtori i Nabucco-s: Në krizë apo jo, Evropës i duhet patjetër gazi
English

Drejtori i Nabucco-s: Në krizë apo jo, Evropës i duhet patjetër gazi

Vjenë, 17 nëntor, NOA - Në kohën e vështirësive ekonomike dhe frikën e recesionit në Evropë, vërtet kërkesa e përgjithshëm e energjisë nuk do të rritet, por portofoli i saj do të ndryshojë në favor të gazit natyror. Kështu shprehet Reinhard Mitschek, Drejtor Menaxhues i tubacionit ndërkombëtar të gazit, Nabucco, në një intervistë ekskluzive me “EurActiv”.

A ka ndonjë problem me Nabucco? Kemi dëgjuar kohët e fundit nga Komisioneri i Energjisë, Günther Oettinger, se projekti ishte shumë i shtrenjtë, gjë që sipas tij, do të thotë se nuk do të fluturojë...

- Ne kemi një zhvillim të mirë në Nabucco. Këtë vit kemi thelluar diskutimin tonë me institucionet financiare: Banka Evropiane e Investimeve BEI, Banka Evropiane për Rindërtim dhe Zhvillim BERZH dhe Korporata Financiare Ndërkombëtare IFC. Ne gjithashtu kemi përgatitur gjithçka për një sezon të hapur për transportin e gazit në lidhje me kapacitetin e tregut. Sigurisht, ne vetëm mund të bëjmë një rregullim të imët të shifrave tona të investimeve pas përfundimit të projektit inxhinierik, por unë jam i bindur se (dhe kjo është treguar nga analizat tona të ndjeshmërisë) ne mund të ofrojmë shërbime të transportit në kushte konkurruese. Dhe kjo është ajo që ne gjithashtu nënvizojmë me ofertën tonë të Shah Deniz 2 (një projekt i madh i fushës së gazit në Azerbajxhan) në fund të shtatorit. Nabucco, është kombinim i një ofertë komerciale konkurruese dhe një kornize shumë të qëndrueshme ligjore, ndaj është unik në kuadër të grupit të projekteve. Me marrëveshjet e ratifikuara ndërqeveritare, marrëveshjet mbështetëse dhe përjashtimet që kemi, ne mund ta dorëzojmë te furnizuesit tanë dhe gjithashtu nëpër klientët tanë më të qëndrueshëm.

Në të vërtetë, arbitri i vërtetë nuk është Komisioni, është Azerbajxhani i cili e shet gazin e saj me anë të SOCAR kompania e tij e gazit, dhe konsorciumit Shah Deniz. Një fushë gazi në det të hapur, që kushton miliarda. Mund të jepni një pasqyrë se si operacione të tilla komplekse janë vënë në vend? - Shah Deniz 2 dhe Nabucco janë me të vërtetë së bashku një temë komplekse. Investimi në Shah Deniz 2 është shumë më i lartë se në Nabucco. Prandaj partnerët e konsorciumit Shah Deniz janë të etur për të mësuar më shumë për kushtet e Nabucco-së. Kjo është ajo që ata morën në fund të shtatorit. Pra, ata e dinë se çfarë ata mund të presin nga Nabucco në drejtim të tarifave të transportit, kushtet dhe afatet për realizimin e tij. Dhe ne presim vendimin e tyre relativisht shpejt. Ata kanë nevojë për atë në mënyrë që të bëjnë rregullime të imëta në projektin e tyre. Kjo është gjithashtu një nga objektivat tona për të sinkronizuar piketat dhe afatet e Shah Deniz 2 dhe Nabucco, sepse kemi nevojë për ta dhe ata kanë nevojë për ne. Prandaj ne duam të sinkronizojmë piketat dhe objektivat kryesore të projektit, në mënyrë për të reduktuar kompleksitetin.

Ju keni oferta për gazin nga Shah Deniz 2, por Nabucco nuk është projekti i vetëm. Megjithatë Nabucco mund të ketë një avantazh të qartë në faktin se ka në plan për të hedhur tuba gjitha në të gjitha fushat e gazit në Evropë, duke përfshirë edhe territorin turk. Projektet e tjera kanë tubacione të shkurtra dhe do të përdorin rrjetin turk. A mendoni se ky është një element i rëndësishëm në favorin tuaj? - Ky është një element i rëndësishëm sepse Nabucco është projekti i vetëm që mund të ofrojë kushte të unifikuara të transportit nga kufiri lindor turk për Evropën Qendrore. Kjo është ajo që na bën unik dhe kjo është ajo që tregjet e vlerësojmë dhe vendet e vlerësojnë.

Si do t’i përshkruanit marrëdhëniet tuaja me Turqinë? A janë ata janë një partner i parashikueshëm apo pritni surpriza të këqija kur vjen koha për të hedhur poshtë tubat?

- Unë e vlerësoj Turqinë një partner, si në aspektin e politikës dhe në fushën e naftës, një nga aksionerët tanë. Kjo është marrëveshja e parë dhe e vetme ndërqeveritare që është ratifikuar nga parlamenti turk. Ky është një traktat me një kohëzgjatje prej 50 vjetësh.Unë e vlerësoj angazhimin në Turqi nga grupet politike për projektin.

Nabucco është parë si një projekt që do ta ulë varësinë e Evropës nga gazi rus dhe për këtë arsye Bashkimi Evropian është i gatshëm për të mbështetur projektin. Por si saktësisht?

- Ne kemi marrë mbështetje të madhe nga Komisioni Evropian në aspekte të ndryshme. Njëra ka qenë koordinimi i negociatave për marrëveshjen ndërqeveritare. Kjo ishte një përpjekje e madhe nga ana e Komisionit të Energjisë në atë kohë për të koordinuar pesë parti shtetërore të përfshira në negociata dhe për të gjetur kompromis për formulimin e marrëveshjes ndërqeveritare. Së dyti, ne kemi marrë fonde nga Bashkimi Evropian, deri në 200.000.000 € dedikuar për Nabucco dhe kjo është një mbështetje e madhe sepse kjo është mbështetje në fazën e parë të investimeve. Kjo është një mbështetje e madhe. Së treti, po na mbështesin shumë edhe në koordinimin e të gjitha aspekteve të vlerësimeve të ndikimit mjedisor dhe social në vende të ndryshme: në Austri, në Hungari, në Rumani, në Bullgari dhe në Turqi. Sepse ky proces është paksa i ndryshëm në çdo vend. Së katërti, Presidenti Barroso vizitoi Presidentin Aliyev të Azerbajxhanit në janar dhe nënshkruan një deklaratë të përbashkët: I pari hap i fortë formal i Bashkimit Evropian në drejtim të Azisë Qendrore. Dhe, e fundit por jo më pak e rëndësishme, në shtator Komisioni mori mandatin nga 27 shtetet anëtare për të koordinuar një marrëveshje ndërqeveritare mes Turkmenistanit dhe Azerbajxhanit për realizimin e një tubacioni trans-Kaspik. Me këtë mandat Komisioni koordinon negociatat e këtyre dy vendeve fqinje në Azinë Qendrore.

Çfarë vëllime gazi jeni duke pritur për të marrë nga Shah Deniz?

- Në sezonin e parë ne presim për të marrë 21 miliardë metra kub, të paktën për transportin. Kjo është sasia të cilën ne do ta përdorim për vendimet për investime dhe për të filluar me ndërtimin. Unë kam parë se në projektet e tubacioneve të tjera, të gjithë si Austria, Italia dhe Gjermania etj, ndërtojnë tubacionet dhe shumë shpejt ndërtojnë një tubacion të dytë apo stacione shtesë etj. Dhe kjo është ajo që ne mund të bëjmë me Nabucco në mënyrë që të sjellë gaz nga Iraku në vendet evropiane.

A mendoni se ky gaz do të gjejë klientë? Sepse Evropa mund të bjerë në recesion. A keni frikë për projektin tuaj për shkak të klimës së keqe ekonomike në Evropë sot? - Jo unë nuk kam frikë. Unë mbështetem në tregun e kërkesës. Vitin e kaluar që nuk ishte një vit i lehtë kemi pasur një rritje prej 7.5% mesatarisht në BE të konsumit të gazit. Në Austri kemi pasur një rritje 11%, psh. Unë besoj se kërkesa për energji në përgjithësi nuk do të rritet në Evropë, por portofolit do të ndryshojë në favor të gazit. Prandaj ne kemi nevojë për më shumë gaz dhe importet më të gazit.

Përshtati:n.e/NOA

KOMENTE