English

Politika

Nga Alban Daci

Fjala politikë rrjedh nga POLIS, qytet-shteti i Greqisë antike. Në çdo qytet-shtet kishte ligjet dhe gjykatat e vet, monedhën, ushtrinë dhe pikërisht politikën e jashtme.

Ekzistonin Polise të ndryshme, ku secili prej tyre kishte një sistemin e tij administrativ, bënte ligjet e tij, politikat e tij dhe mbante një ushtri. Disa nga këto Polise e morën emrin nga themeluesit e tyre: perandori Konstantin themeloi Konstandinopolin, Adrianopolis e merr emrin nga Adriano. Akropolosi ishte “qyteti i lartë” i vendosur mbi kodrën e Athinës antike.

Aktiviteti më i rëndësishëm që zhvillohej në Polis quhej “Politikë, që ishte aktiviteti më anë të cilit vendoseshin politikat kolektive (policies).

Personat që vendosnin për politikat quheshin “Politikanë”

Personat e ngarkuar për të respektuar ligjin e Polisit quheshin “Policia”

Sot, termi “Polis” mund të zëvendësohet me termin “shoqëri”.

Në disa qytet-shtete të gjitha politikat vendoseshin nga një diktator, në disa të tjera nga më të urtët dhe të mëshuarit ose nga pronarët e tokave. Në qytetin e Athinës të gjithë qytetarët vendosnin për politikat e tyre të përbashkëta. Ky sistem ishte njohur si “Demo-kratia”, sepse “Demos” ishte i gjithë komuniteti që vendoste për të gjitha politikat. Ajo që quhet sot “Demokraci” është një sistem ku të gjitha politikat vendosen nga përfaqësuesit e qytetarëve- jo nga të gjithë qytetarët. Ky sistem i njohur ndryshe si “Qeveri e Përfaqësuesve” (Rule by Rapresentatives), jo një demokraci. Të quash “demokraci” një sistem të tillë në këndvështrimin e baballarëve të demokracisë origjinale antike greke është sa absurde po aq edhe çmenduri.

Sipas antikëve në Demokraci të gjithë qytetarët vendosnin për politikat, asnjë nuk vendoste në vend të një tjetri. Pra secili vendoste për vetën e tij sipas dëshirës dhe vullnetit të tij të lirë.

Të bësh politikë do të thotë të vendosësh për atë që e gjithë shoqëria ka nevojë. Sot këto vendime merren vetëm nga pak politikanë. Kudo, sot vetëm pak përfaqësues të qytetarëve- jo vetë qytetarët- vendosin për të gjitha politikat.

Qytetarët pranojnë politikat që merren e vendosen nga përfaqësuesit e tyre, sepse nuk janë në gjendje të dinë se si mund të vendosin vetë ata për fatin e tyre. Për ta duket e pamundur. Deri pak kohë më parë dukej e pamundur të bashkoje opinionin e miliona qytetarëve. Por, sot mund të bëhet e mundur falë zhvillimit të teknologjisë moderne.

Në demokracinë direkte çdo qytetar mund të propozojë, diskutojë e të votojë çdo politik.

Sot është teknikisht e mundur? Po.

Qytetarët duan ta bëjnë? Disa jo. Por, shumica Po.

Të bësh politikë do të thotë të vendosësh mbi politikat. Çfarë do të thotë të “vendosësh”?

Në politikë kemi dy lloj vendimesh për të ndërmarr. Ato u përgjigjen dy pyetjeve:

Çfarë duam që të bëj shoqëria? (vendimet e politikës që duhet të çohen përpara);

Në çfarë mënyre shoqëritë duhet të çojnë përpara këto aktivitete? (vendimet si me realizuar politikat e ndryshme).

NOA

KOMENTE
  • livalu Ligor Luarasi16:04 - 19 Nëntor 2011
    PSE DERI SOT S'KEMI ASNJE REFERENDUM POPULLOR? Zoti Alban Daci me kete shkrim ju ben nje sherbm te math shqiptareve te kudondodhur,vecan atyre qe desherojne te heqin dore nga nje frike e trasheguar prej diktatures qe ngjallte fjala politike. Shqiptareve frika e kesaj fjale nuk ju perhap kot,mjer ata qe u moren me politike nen diktature,vecan ata qe s'ishin nje mendje me diktatorin.Mjer edhe familja e tyre me xhise e fis.Dhe nje lumteri fallco,kishin peqelepet e diktatorit,te cilet ende nuk i thone me falni ketij populli te stermunduar.Edhe demokracia e sotme bolshevike si thote Z.Stefani,ala s'ju ka hequr friken shqiptareve per tu mare me politike,sikunder meren me tregeti ose me gatimin e ushqimit. Sikur ju vjen mire kastes politike ta kene ende friken shqiptaret,per biseda trasparente politike. Ketu e ka burimin edhe frika e shoqerise civile per te kritikuar nje mekat ne politike,e cila u ngjet pulave nen shi,sa here qe s'gre zerin drejtesisht. Z.Daci tregon qarte,thjesht, lindjen dhe ku eshte sot politika.Ne Athine te gjithe qytetaret vendosnin politikat e tyre te perbashketa,thote ai.Kjo vertet ishte nje mrekulli.Sot thote autori politikat vendosen nga perfaqesuesit e popullit,JO NGA I GJITHE POPULLI.Mendoj se ketu fle lepuri kodosh i demokracise,alla-shqiptaro-moniste. Ndaj dhe autori kete lloj demokracije qe i kundervihet demokracise origjinale Greke e quan absurde o cmenduri.Te besh politike do te thote te vendosesh ate per te cilen E GJITHE SHOQERIA KA NEVOJE. Interneti,media,elektronika,sot mundeson opinionin e milona shqiptareve te kudondodhur,per te rene ne unison lidhur me nje problem themelor te kombit.P.Sh. mund te meret mendimi panshqiptar per faktin:Duhet me pare te shpenzojme me shume,me sakte,me gjere,per ti luftuar renkimet nga semundjet e fakireve shqiptare apo te shembim piramiden,o te ndertojme pallatin luksos te Kuvendit Popullor,apo sreine e pallateve te drejtesise,apo superstadium,etj? Lexova shqetesimin e nje mjeku kur thosh:Na mungojne penjet per te mbyllur operacionin qe kryejme ne spitale.Pa renditur ketu gjithe ato mungesa qe ndeshin te semuret shqiptare ne c'do cast qe duhen. Disproporcioni i shpenzimeve per te sheruar ata qe jane buze varit me shpenzimet ekstra,per mua eshte shqetesonjes sa s'ka ku te veje. Sa kuptova nga ky shkrim,Z.A.Daci lavderon ate demokraci te lashtesise ku seicili jepte deshiren e tij personale per nje vendim dhe nuk pajtohet me demokracine qe deshirat e popullit mund ti deformojne perfaqesuesit e tij,sepse ju "lyhet qerja".Mendoj se edhe shumica e shqiptareve pajtohen me kete ide,kete e verteton referendumi popullor,ku Shqiperia deri me sot s'ka bere asnje te tille,Pse?